17.10. mukana myös Backyard-konkari Jani Hitonen

 Tässä Janin tarina:


Nimeni on Jani Hitonen ja olen Backyardholisti. 

Ultramatkojen juoksemisen aloitin vasta nelisen vuotta sitten, aika lailla "nollakokemuksella", ja sanoisin vieläkin olevani aloittelija/opiskelija näissä ympyröissä. Backyard Ultrasta minulla on kuitenkin kokemusta jo parin kisan verran ja kun viimeisin yritys meni enemmän tai vähemmän tiriseväksi läskiksi Solvallan paahtavassa helteessä, eikä suunniteltu matka Viron Heavy Metal Ultraankaan toteutunut, en meinannut pysyä housuissani kun minulle tarjottiin mahdollisuus osallistua tähän kisaan.

Mikä on sinun juoksuhistoriasi tähtikilpailu/tähtihetki juoksun parissa ja miksi?

Minun kohdalla värikkäiden ja viihdyttävien epäonnistumisten listaaminen olisi ehkä ollut hauskempaa (niitä on paljon) ...mutta kilpailuista voisin kuitenkin mainita vuoden 2019 Pallas-Ylläs 105 km:n ja Nuuksio Backyard Ultran jotka ovat kaikin puolin eheimmät suoritukseni tähän mennessä. 

Mitkä sinun vahvuutesi ovat Backyard-tyyppisessä kilpailussa?

Olen juoksijatyypiltäni enemmän tasainen puurtaja kuin mikään "nopea tykki" ja olen ainakin itse kokenut että se sopii hyvin juuri tähän kisaformaattiin. Ongelmanratkojan järjestelmällinen luonne auttaa välttämään tyhmiä virheitä (samoja virheitä ei ainakaan tehdä toistamiseen) ja synnynnäinen pässipäisyys pitää huolen siitä että en ainakaan helpolla keskeytä. Parin Backyard Ultra-kisan kokemuksestakin on varmasti hyötyä, tiedän nyt melko hyvin mitä edessä on.

Mitä odotat kilpailulta?

Kun lokakuusta on kyse niin kylmää, räntää ja loskaa ...ei, vaan toivottavasti mahdollisimman paljon kierroksia mukavassa seurassa. Joukkuekilpailu tuo mielestäni tähän kisaan mukavan lisämausteen joka varmasti motivoi jokaista juoksemaan vielä yhden kierroksen lisää.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Heikki Hihnala esittelyssä 17.10. kisaan

Esittelyvuorossa Lari Koivu 17.10. kisaan